ΜΟΔΑ

Η εντυπωσιακή ιστορία του οίκου Gucci μέσα από 30 γεγονότα

Συμπληρώνονται 140 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου ιδρυτή του οίκου, Guccio Gucci!

Στην αρχή, το κύριο έργο της Gucci ήταν να πουλάει σέλες και άλλα αξεσουάρ στους αναβάτες ιππασίας, πάντα κατασκευασμένα από τα καλύτερα ιταλικά δέρματα.

Τα σχέδιά της επωνυμίας κέρδισαν αμέσως το ενδιαφέρον του κόσμου, με αποτέλεσμα να επεκταθούν οι δραστηριότητές του προς τα αξεσουάρ, με τους Άγγλους αριστοκράτες να γίνονται σημαντικοί θαυμαστές της ανερχόμενης μάρκας.

Μετά από ένα σύντομο πρόλογο για τα πρώτα βήματα του μεγάλου ιδρυτή του ιταλικού οίκου στη βιομηχανία της μόδας και με αφορμή τα 140 χρόνια που συμπληρώνονται σήμερα Παρασκευή 26/03 από τη γέννησή του, συγκέντρωσαμε 30 σημαντικές πληροφορίες, που αξίζει να μάθεις ως μια ταπεινή αλλά φανατική Gucci lover.

  • 1. Ο Guccio Gucci ήταν ο μοναδικός άνθρωπος πίσω από την εταιρεία. Την ίδρυσε στη Φλωρεντία όταν ήταν 40 ετών.
  • 2. Το διάσημο λογότυπο Double G σημαίνει Guccio Gucci.
Η Bianca Jagger σε επίδειξη του οίκου στο Λονδίνο 
  • 3. Αν και η Gucci ξεκίνησε στην Ιταλία, μια χώρα γνωστή για την αισθητική της στη μόδα, το στιλ της επηρεάστηκε από τους κατοίκους του Λονδίνου και γενικά της Αγγλίας.
  • 4. Όταν ιδρύθηκε η εταιρεία, κατασκεύαζε δερμάτινες αποσκευές υψηλής ποιότητας. Οι τσάντες και οι χαρτοφύλακες εξακολουθούν να είναι μερικά από τα πιο δημοφιλή είδη Gucci.
  • 5. Όντας αχθοφόρος στο πολυτελές Savoy Hotel του Λονδίνου, γνώρισε πολλούς διάσημους, όπως ο Winston Churchill και η Marilyn Monroe και τα αξεσουάρ τους τον ενέπνευσαν να ξεκινήσει τη δική του μάρκα.
  • 6. Πολλές διασημότητες σε όλο τον κόσμο είναι οπαδοί αυτής του οίκου, συμπεριλαμβανομένου του rapper 2 Chainz, ο οποίος έχει δηλώσει: «Όταν πεθάνω, θάψτε με μέσα στο κατάστημα Gucci».
  • 7. Μεταξύ των πρώτων αντικειμένων που έφτιαξε η Gucci ήταν αποσπώμενες δερμάτινες τσάντες για σέλες. Τις πούλησε σε φανατικούς ιππείς στην Ιταλία.
YORGOS LANTHIMOS COURTESY OF GUCCI
  • 8. Είναι εύκολο να καταλάβεις κανείς από πού προέκυψε το διάσημο λογότυπο του. Από την αγάπη του για τα άλογα! Εμφανίστηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1950 και ακόμα και σήμερα είναι εμφανής η ιππική αίσθηση που αγαπούσε ο Guccio, συμπεριλαμβανομένης της αγαπημένης λεπτομέρειας: της κόκκινης και πράσινης υφαντής λωρίδας, εμπνευσμένη από τις λεπτομέρειες της σέλας.
  • 9. Το υφαντό logo εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις saddle bags, όμως ο Gucci άρχισε να το χρησιμοποιεί σε πολλά άλλα προϊόντα, όπως κοσμήματα και χαρτοφύλακες.
  • 10. Το 1932, ο Gucci δημιούργησε τα loafers με το επιχρυσωμένο GG. Μέχρι σήμερα, αυτά τα παπούτσια είναι τα μόνα υποδήματα που εκτίθενται στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.
  • 11. Μέχρι να πεθάνει το 1953, ο Guccio Gucci διαχειριζόταν προσωπικά τη μάρκα.
Aldo Gucci 
  • 12. Μετά το θάνατό του, οι γιοι του ανέλαβαν την επιχείρηση και προώθησαν διεθνώς τα προϊόντα, κάνοντας ένα τεράστιο οικονομικό άνοιγμα στο Χόλιγουντ.
  • 13. Η δημοφιλής τσάντα Gucci Hobo αγαπήθηκε από διασημότητες όπως Elizabeth Taylor και Lady Diana.
  • 14. Το κλασικό Flora μαντήλι ζητήθηκε ειδικά για την πριγκίπισσα του Μονακό, Grace Kelly. Αργότερα έγινε ανάρπαστο! Σχεδιάστηκε από τον Rodolfo Gucci, έναν από τους γιους του Guccio.
  • 15. Το λογότυπο GG δεν δημιουργήθηκε από τον ίδιο τον Gucci. Σχεδιάστηκε το 1960 για να τον τιμήσουν μετά το θάνατό του.
  • 16. Κατά τη δεκαετία του 1940, η Ιταλία βρισκόταν υπό τη δικτατορία του Benito Mussolini. Το φασιστικό καθεστώς δημιουργούσε προβλήματα στην εύρεση πρώτων υλών, με αποτέλεσμα η μάρκα να μην μπορεί να προμηθευτεί το δέρμα. Έτσι πολλά προϊόντα Gucci κατασκευάστηκαν από μετάξι.
  • 17. Η δεκαετία του 1980 βρήκε τον οίκο Gucci να χρεοκοπεί, μετά από σκανδαλώδεις ιστορίες της οικογένειας που διέρρεσαν στον Τύπο.
  • 18. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, η εικόνα του οίκου αμαυρώθηκε όταν άρχισαν να εμφανίζονται παντού αντίγραφα των προϊόντων της.
  • 19. Σε μια προσπάθεια να επιφέρει κάποια θετική αλλαγή, ο Tom Ford διορίστηκε στη θέση του δημιουργικού διευθυντή το 1994.
  • 20. Μέσα σε 5 χρόνια, αναφέρθηκε αύξηση των πωλήσεων κατά 90% και ο οίκος Gucci έβγαζε ετησίως περίπου 4 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο Ford ήταν ο μεγαλύτερος μέτοχος του οίκου κατά τη διάρκεια της θητείας του.
  • 21. Το Gucci “Genius Jeans” μπήκε στο Guinness World Records ως το πιο ακριβό τζιν σε ολόκληρο τον κόσμο. Εκτιμήθηκε ως ένα επιβλητικό κομμάτι, αξίας $3.134 το 1998.
  • 22. Πολλοί σχεδιαστές με σημαντική πορεία στον χώρο δούλεψαν για την Gucci, συμπεριλαμβανομένων των Alexander McQueen και Stella McCartney.
  • 23. Η μάρκα Gucci είναι κάτι περισσότερο από έναν επώνυμο οίκο μόδας. Η Kering, η μητρική εταιρεία της, ειδικεύεται στο λιανικό εμπόριο ειδών πολυτελείας. Στα μέλη της περιλαμβάνονται εκτός από την Gucci, οι Bottega Veneta και Yves Saint Laurent, καθώς και οι Sergio Rossi, Stella McCartney και Alexander McQueen.
  • 24. H Bamboo Shopper είναι ένα από τα πιο εμβληματικά κομμάτια του οίκου, αλλά πολλοί άνθρωποι εκπλήσσονται όταν ακούνε πώς προέκυψε η ιδέα. Όταν το δέρμα ήταν δυσεύρετο, οι σχεδιαστές έπρεπε να πειραματιστούν με άλλα υλικά, συμπεριλαμβανομένου του μπαμπού.
  • 25. Εξήντα χρόνια μετά την ίδρυση της επιχείρησης από τον Gucci, η εταιρεία έκανε την πρώτη της έκθεση. Πραγματοποιήθηκε στη Φλωρεντία από όπου ξεκίνησαν όλα.
  • 26. Η Gucci λατρεύει να επανασχεδιάζει, εκσυγχρονίζει και βελτιώνει παλιά της κομμάτια ανά σεζόν. Το μαντήλι Flora, για παράδειγμα, επανακυκλοφόρησε το 2015 με την Cruise Collection. Ενώ μόλις πέρσι, ο οίκος παρουσίασε τη “νέα” μορφή της εμβληματικής τσάντας Jackie.
  • 27. Η Frida Giannini έγινε δημιουργική διευθύντρια το 2006, αφού ο Tom Ford έφυγε για να ξεκινήσει το δικό του label.
  • 28. Το 2015, ο Alessandro Michele ανέλαβε τη θέση της. Από τότε, οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί κατά 12% και η Gucci είναι ακόμη πιο εμφανής σε εκδηλώσεις παγκόσμιας κλάσης, όπως η Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου. Η αισθητική του ενσωματώνει μια μαξιμαλιστική πρόταση με τη χρήση χρωματιστών αξεσουάρ.
  • 29. Ήταν η πρώτη μάρκα που πραγματοποίησε μια επίδειξη μόδας στο Westminster Abbey του Λονδίνου, το 2017.
Chime for Change | Gucci
  • 30. Το έργο της Gucci “Chime for Change” στοχεύει να βοηθήσει στην ενδυνάμωση νέων κοριτσιών και γυναικών. Ο οίκος έχει επιτυχώς χρηματοδοτήσει πάνω από 200 διαφορετικά πρότζεκτ μέχρι στιγμής.

Πηγή: marieclaire.gr