ΣΠΟΡ

Tα… μετάλλια των social media

Σε ένα αδιάκοπο… κυνήγι διαδικτυακού κοινού βρίσκονται τα τελευταία χρόνια οι αθλητές και οι αθλήτριές μας. Στις δημοφιλέστερες σελίδες κοινωνικής δικτύωσης βλέπουμε, πολλές φορές, τους πρωταθλητές μας να κάνουν χορηγούμενες διαφημίσεις μιας επιτυχίας τους ή κάποιας προσωπικής στιγμής. Τι ανάγκη έχει ένας ολυμπιονίκης ή μια παγκόσμια πρωταθλήτρια να καταφεύγουν σε πληρωμένη διαφήμιση για να προβάλουν μία επιτυχία τους; Η απάντηση είναι απλή: Να προσελκύσουν followers. Οσο περισσότερους «ακολούθους» έχουν τόσο περισσότερες ελπίδες συγκεντρώνουν για να βρουν μικρές ή μεγάλες χορηγίες.

«Εχει αλλάξει η αγορά. Πολλές εταιρείες προτιμούν να δώσουν χρήματα σε έναν αθλητή για να διαφημίσει το προϊόν τους παρά να πληρώσουν διαφήμιση σε κάποιο μέσο μαζικής ενημέρωσης. Οι διαφημιστές έχουν δει ότι αποδίδει καρπούς. Δυστυχώς αυτό είναι κακό για αθλητές που δεν έχουν πολλούς “ακολούθους”», δήλωσε στην «Κ» η τριταθλήτρια κόσμου του επί κοντώ, Νικόλ Κυριακοπούλου, η οποία μετά το ασημένιο μετάλλιο στο ευρωπαϊκό είδε τους «ακολούθους» της στο Ιnstagram από τους 4.000 να εκτοξεύονται στους 10.000.

Τα πιο δυνατά προφίλ στον αθλητισμό τα έχουν οι «χρυσοί» oλυμπιονίκες Αννα Κορακάκη και Λευτέρης Πετρούνιας. Τον «βασιλιά των κρίκων» τον ακολουθούν περισσότεροι από 183.000 στο Instagram και 79.000 στη σελίδα του Facebook. Η κορυφαία αθλήτρια της σκοποβολής χειρίζεται μόνη της τα προφίλ της και δεν περιορίζεται σε «ξύλινες» αναρτήσεις. Καταθέτει και προσωπικές στιγμές που μπορεί να έκαναν έναν επαγγελματία των social media να διαφωνούσε, στο κοινό της όμως αρέσουν και την επιβραβεύει. Στο Instagram την ακολουθούν πάνω από 107.000 και στο Facebook περισσότεροι από 94.000.

Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, η Κατερίνα Στεφανίδη δεν φαίνεται να δίνει τόσο μεγάλη σημασία. Το «χρυσό» κορίτσι του επί κοντώ, παρόλο που δεν «ανεβάζει» συνεχώς «ποστ», έχει 71.000 στο Instagram και 35.000 στο Facebook.
«Εχει τύχει κάποιες εταιρείες να μας πουν ότι επειδή δεν έχουμε τις κατάλληλες αλληλεπιδράσεις, παρά τις διακρίσεις μας, δεν ενδιαφέρονται», αποκάλυψε στην «Κ» η Μαρία Μπόζη, η οποία μαζί με τη Ραφαηλίνα Κλωναρίδου θεωρούνται οι κορυφαίες νέες ιστιοπλόοι της χώρας μας στα 470.

Ενα μεγάλο ποσοστό από τους χρήστες των social media δεν ενδιαφέρεται τόσο για τις αθλητικές επιτυχίες, όσο για το ωραίο σώμα μια αθλήτριας ή για προσωπικές στιγμές της. Ετσι, αθλήτριες χωρίς επιτυχίες διαθέτουν περισσότερους followers από καταξιωμένες συναδέλφους τους με διεθνείς διακρίσεις. «Δυστυχώς δεν έχω τόσο ωραίο σώμα, όπως κορίτσια από άλλα σπορ και, παρά τις διακρίσεις μου, δεν διαθέτω κοινό», μας εξομολογήθηκε κορυφαία αθλήτρια από άθλημα το οποίο δεν… φημίζεται για τα γεμάτα θηλυκότητα σώματά του.

Πολλοί αθλητές καταφεύγουν σε επαγγελματίες με αποτέλεσμα τα «προφίλ» τους να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και στην προσωπικότητά τους. «Δεν έχω πολύ χρόνο να ασχοληθώ, αλλά δεν θα το έδινα σε επαγγελματία γιατί οι αναρτήσεις που θα ανέβαζε δεν θα εξέφραζαν εμένα», τόνισε η Νικόλ Κυριακοπούλου.

Μια άλλη διάσταση δίνει ο Θανάσης Βασιλειάδης, πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Γυμναστικής: «Ενας αθλητής πρέπει να διαθέτει ανάλογη παιδεία για να αντέξει στην καταιγίδα της αυτοπροβολής. Ανησυχώ γιατί η καθημερινή προβολή εγκυμονεί κινδύνους για τους ίδιους και, μην ξεχνάμε, ότι οι περισσότεροι αθλητές μας είναι νέοι. Μέσα από τα social media γίνονται περισσότερο εγωκεντρικοί. Οταν πρόκειται για ατομικό άθλημα ενδέχεται να μην υπάρχουν επιπτώσεις, στα ομαδικά όμως είναι επικίνδυνο».

Τι μπορεί όμως να κερδίσει ένας αθλητής ή μια αθλήτρια μέσα από τις έμμεσες διαφημίσεις; Από ένα ρολόι, αθλητικά παπούτσια και ρούχα, μέχρι σεβαστά χρηματικά ποσά ή και αυτοκίνητα.

Θετικά ή αρνητικά τα social media αποτελούν… λαμπρό πεδίο για εξεύρεση χορηγών στην Ελλάδα και όχι μόνο. Και δεν είναι τυχαίο ότι ο κορυφαίος ιστιοπλόος του κόσμου για το 2018, ο Παύλος Κοντίδης, ολοκλήρωσε ομιλία του σε νεαρούς ιστιοπλόους στην Πάρο, αναφέροντας τις διευθύνσεις των σελίδων του.

ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΣΠΑΝΕΑ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ