ΕΛΛΑΔΑ

Η ακτινογραφία των τουριστών που έρχονται στην Ελλάδα

Ποιοι είναι, πόσα ξοδεύουν, πού μένουν.

Προέρχονται κατά κανόνα από την ανώτερη και μέση εισοδηματική τάξη, έρχονται από χώρες της Ευρώπης και επιλέγουν την Ελλάδα για να κάνουν τις διακοπές τους. Η νέα έρευνα του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, η οποία βασίζεται σε στοιχεία της ΙPK Ιnternational που εξειδικεύεται στην έρευνα της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς των τουριστών, επιχειρεί να σκιαγραφήσει το προφίλ των τουριστών που φθάνουν στη χώρα μας και παράλληλα να αποτελέσει “εργαλείο” για τη στόχευση των επιχειρηματιών του χώρου.

Σύμφωνα με τη μελέτη, τη χρονιά που πέρασε, ο αριθμός των τουριστών που πραγματοποίησαν τουλάχιστον μία διανυκτέρευση στην Ελλάδα το 2017, αυξήθηκε κατά 9,8% σε σχέση με το 2016, φθάνοντας σχεδόν τα 23 εκατ.

Η πλειοψηφία των τουριστών προέρχονταν από την ανώτερη εισοδηματική τάξη (57,8% το 2016 και 58,9% το 2017) και ακολούθως από την μέση – ανώτερη (24,7% το 2016 και 23,7% το 2017). Οι τουρίστες με οικογενειακό εισόδημα μέσο – κατώτερο και κατώτερο οικογενειακό εισόδημα αντιπροσωπεύουν το 13,2%/4,2% το 2016 και το 13,9%/3,5% το 2017 αντίστοιχα. Συγκριτικά για τα έτη 2016 – 2017, παρατηρείται μάλιστα μεγάλη αύξηση, σε απόλυτους αριθμούς, στους τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα: με ανώτερο (+1.190 χιλ.), μέσο – ανώτερο (+210 χιλ.) και μέσο – κατώτερο (+344 χιλ.) οικογενειακό εισόδημα συνολικά.

Παρόμοια εικόνα προκύπτει και με το επίπεδο εκπαίδευσης, καθώς η πλειοψηφία τους είχε ανώτερο μορφωτικό επίπεδο. Ειδικότερα, το 2017 οι τουρίστες με ανώτερο μορφωτικό επίπεδο εκπαίδευσης αυξήθηκαν κατά 1,14 εκατ. σε σχέση με το 2016.

Οι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα για διακοπές, και για τα δύο έτη, στην πλειοψηφία τους την επέλεξαν για το μοντέλο “Ήλιος- Θάλασσα” (70,4% το 2016 και 68,4% το 2017) και ακολούθως για Περιηγητικό Τουρισμό (11,3% το 2016 και 12,8% το 2017), City Break (7,2% το 2016 και 8,0% το 2017) και Κρουαζιέρα (4,2% το 2016 και 4,0% το 2017).

Παρατηρούνται διαφοροποιήσεις μεταξύ Ευρωπαίων και μη Ευρωπαίων τουριστών. Οι μεν πρώτοι προτίμησαν σε μεγάλο βαθμό και για τα δύο έτη τις διακοπές Ήλιου & Θάλασσας (74,9% το 2016 και 73,7% το 2017). Αντίθετα, οι μη Ευρωπαίοι έδειξαν μεγαλύτερη προτίμηση στον Περιηγητικό Τουρισμό (38,1% το 2016 και 41,3% το 2017) και ακολούθως στον τουρισμό Ήλιου & Θάλασσας (20,0% το 2016 και 20,9% το 2017).

Σε ότι αφορά την προέλευση των τουριστών, τη χρονιά που πέρασε όλες οι αγορές κατέγραψαν αύξηση της τουριστικής ροής, με εξαίρεση την αγορά της Ρωσίας η οποία εμφάνισε οριακή μείωση (-0,5%). Τις υψηλότερες ποσοστιαίες αυξήσεις είχαν οι αγορές της Ολλανδίας (+24,1%), της Γερμανίας (+17,8%) και των ΗΠΑ (+12%). Σε σχέση με τα μερίδια ταξιδίων ανά αγορά, η Γερμανία ανέβηκε στην πρώτη θέση, εκτοπίζοντας το Ηνωμένο Βασίλειο στη δεύτερη θέση. Ακολουθούν στην τρίτη και στην τέταρτη θέση η Γαλλία και η Ιταλία αντίστοιχα.

Οι τουρίστες από την Ρωσία (18,5% το 2016 και 17,6% το 2017) και τις ΗΠΑ (36,1% το 2016 και 35,4% το 2017) επέλεξαν σε υψηλότερο βαθμό τα 5* ξενοδοχεία, από την Γερμανία (41,6% το 2016 και 42,8% το 2017) και το Βέλγιο (34,0% το 2016) τα 4* ξενοδοχεία, ενώ από την Ιταλία (29,2% το 2016 και 26,0% το 2017), την Πολωνία (31,6% το 2016 και 33,2% το 2017), τη Ρωσία (27,0% το 2017) και την Ολλανδία (26,5% το 2016) τα 3* ξενοδοχεία.

Βασιλική Κουρλιμπίνη-capital.gr