ΤΕΧΝΕΣ

Οι ταινίες της εβδομάδας

Πέδρο Αλμοδόβαρ, Αντόνιο Μπαντέρας και εξολοθρευτής σε πρώτο πλάνο

Μια νοσταλγική και συγκινητική κατάθεση ψυχής ενός σπουδαίου δημιουργού, μια μαύρη κωμωδία με πολιτικές αποχρώσεις, μια εξωτική οικογενειακή περιπέτεια, ένα πολιτικό ντοκιμαντέρ και η συνέχεια ενός θρύλου που δεν σταματά να επιστρέφει, δίνουν ραντεβού με τους σινεφίλ αυτή την εβδομάδα στις σκοτεινές αίθουσες.

«Πόνος και Δόξα»

Στο νέο αυτοβιογραφικό φιλμ του Πέδρο Αλμοδόβαρ, ο Σαλβαδόρ Μάγιο, ένας σκηνοθέτης του κινηματογράφου που είναι πλέον στην παρακμή του, ξεκλειδώνει το κουτί των αναμνήσεων από την παιδική του ηλικία, ενώ στο παρόν προσπαθεί να κλείσει τους ανοιχτούς λογαριασμούς του.

Ο Αλμοδόβαρ αναπολεί τη ζωή και την καριέρα του. Στην ωριμότερη φάση της 40χρονης διαδρομής του, κάνει μια επισκόπηση του έργου αλλά και της ζωής του, μετρώντας το τίμημα που χρειάζεται να πληρώσει κανείς για να γίνει διάσημος καλλιτέχνης. Μια νοσταλγική και συγκινητική κατάθεση ψυχής που σχολιάζει σοφά την αξεδιάλυτη, για έναν δημιουργό, σχέση αληθινής ζωής και τέχνης. Πρωταγωνιστούν οι Αντόνιο Μπαντέρας (βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Καννών), Πενέλοπε Κρούζ, Ασιέρ Ετσεαντία.

«Το Σενάριο που Άναψε Φωτιές»

Στη μαύρη κωμωδία με πολιτικές αποχρώσεις του Σαμέχ Ζοάμπι, ένας 30χρονος ασκούμενος σε τηλεοπτικό στούντιο, πηγαίνει καθημερινά στη Ραμάλα για τα γυρίσματα της δημοφιλούς σαπουνόπερας «Το Τελ Αβίβ Φλέγεται». Στο σημείο ελέγχου του ισραηλινού στρατού, συναντά έναν αξιωματικό που του δίνει μια ιδέα για σενάριο που θα εκτοξεύσει την καριέρα του.

Επίσημη πρόταση του Λουξεμβούργου για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

«Το Κορίτσι και το Λιοντάρι»

Στην εξωτική οικογενειακή περιπέτεια του Ζιλ ντε Μεστρ, η ζωή της δεκάχρονης Μία ανατρέπεται, όταν η οικογένειά της αποφασίζει να αφήσει το Λονδίνο για να αναλάβει μία φάρμα με λιοντάρια στην Αφρική. Όταν γεννιέται ένα πανέμορφο λευκό λιονταράκι με το όνομα Τσάρλι, η Μία βρίσκει ξανά τη χαρά και αναπτύσσει έναν ιδιαίτερο δεσμό μαζί του. Όταν ο Τσάρλι γίνεται τριών, η ζωή της μικρής ανατρέπεται ξανά όταν ανακαλύπτει ένα σκοτεινό οικογενειακό μυστικό. Η Μία απελπίζεται και μόνο στην ιδέα ότι ο Τσάρλι μπορεί να κινδυνεύει και αποφασίζει να φύγει μαζί του. Οι δύο φίλοι ξεκινάνε ένα απίστευτο ταξίδι στη σαβάνα της Νότιας Αφρικής, αναζητώντας ένα μέρος όπου ο Τσάρλι θα ζήσει ελεύθερος.

Η δυνατή σχέση ενός κοριτσιού με ένα λιοντάρι, σε μια ταινία που γυρίστηκε μέσα σε διάστημα τριών χρόνων, προκειμένου ο δεσμός αυτός να είναι όσο πιο αληθινός γίνεται.

«Ορεινές Συμφωνίες»

Λίγα χρόνια πριν τον θάνατό του, ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης ρωτήθηκε ποια από αυτά που κατάφερε να κάνει στα εβδομήντα χρόνια ενεργής παρουσίας του στον δημόσιο βίο, θεωρούσε ο ίδιος, με την απόσταση του χρόνου πλέον, πιο σημαντικά. Οι απαντήσεις του εμπνέουν την ταινία «Ορεινές Συμφωνίες» που παρουσιάζει το Ίδρυμα Κωνσταντίνος Κ. Μητσοτάκης. Μια ταινία, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Ευθυμίου, για τον άνθρωπο πίσω από τον πολιτικό, που με τις απόψεις, τις επιλογές και, κυρίως, τη στάση του, αγαπήθηκε αλλά και αμφισβητήθηκε περισσότερο από κάθε άλλον σύγχρονο πολιτικό στη χώρα μας.

Ο «άγνωστος» Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, σε ένα ντοκιμαντέρ που εξερευνά τη σχέση του με την πολιτική, την οικογένεια, τη χώρα του, τη φύση.

«Εξολοθρευτής: Σκοτεινό Πεπρωμένο»

Έχουν περάσει περισσότερα από είκοσι χρόνια, από τότε που η Σάρα Κόνορ εμπόδισε την Ημέρα της Κρίσης, άλλαξε το μέλλον και ξαναέγραψε τη μοίρα της ανθρωπότητας. Η Ντάνι Ράμος (Ναταλία Ρέγιες) ζει μια απλή ζωή στην Πόλη του Μεξικού με τον αδερφό της (Ντιέγκο Μπονέτα) και τον πατέρα της, όταν ένας υψηλά προηγμένος και θανάσιμος Εξολοθρευτής – ο Rev-9 (Γκάμπριελ Λούνα) – ταξιδεύει πίσω στον χρόνο για να την κυνηγήσει και να τη σκοτώσει. Η επιβίωση της Ντάνι εξαρτάται από τη συνεργασία της με δύο πολεμιστές: τη Γκρέις (Μακένζι Ντέιβις), μια παντοδύναμη πολεμίστρια από το μέλλον, και μια σκληραγωγημένη Σάρα Κόνορ (Λίντα Χάμιλτον). Καθώς ο Rev-9 καταστρέφει τα πάντα στο πέρασμά του χωρίς οίκτο κυνηγώντας τη Ντάνι, οι τρεις τους στρέφονται σε ένα T-800 (Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ) από τον καιρό της Σάρα, που μπορεί να είναι η τελευταία τους ελπίδα.

Ο Τζέιμς Κάμερον βρίσκεται αυτήν τη φορά στη θέση του παραγωγού και συνυπογράφει το σενάριο, το οποίο παραβλέπει όλα τα προηγούμενα σίκουελ, και εμπιστεύεται στον σκηνοθέτη του «Deadpool», Τιμ Μίλερ, τη συνέχεια ενός θρύλου.

Γιώργος Σ. Κουλουβάρηςnaftemporiki.gr