ΕΛΛΑΔΑ

Οι τέσσερις κανόνες για τα φετινά ταξίδια

Τι ζητά η τουριστική βιομηχανία, τα ελληνικά σχέδια και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Καθώς η ελληνική κυβέρνηση οριστικοποιεί το σχέδιο για το άνοιγμα των συνόρων στους ξένους ταξιδιώτες για τη φετινή τουριστική σεζόν, το οποίο αναμένεται να ανακοινωθεί από τον ίδιο τον πρωθυπουργό όχι αργότερα από τα μέσα Μαρτίου, περισσότεροι από 60 ταξιδιωτικοί και τουριστικοί οργανισμοί και φορείς υπέβαλαν συγκροτημένο σχέδιο για την επανεκκίνηση του ευρωπαϊκού τουρισμού στο συμβούλιο των Ευρωπαίων υπουργών Τουρισμού.

Η Ευρωπαϊκή Συμμαχία Τουρισμού, (European Tourism Manifesto alliance) μια ομάδα περισσότερων από 60 δημόσιων και ιδιωτικών ταξιδιωτικών και τουριστικών οργανισμών, εισηγείται μια σειρά από συστάσεις για τα κράτη μέλη της ΕΕ σχετικά με τον τρόπο επανέναρξης των ταξιδιών στην Ευρώπη εγκαίρως για το φετινό καλοκαίρι. Στόχος των συστάσεων είναι η ανάπτυξη ενός οδικού χάρτη της ΕΕ για την αποκατάσταση των ταξιδιών.

Μια ειδική ομάδα εργασίας της Επιτροπής (Commission Task Force) για την αποκατάσταση της ελεύθερης κυκλοφορίας των ανθρώπων προτείνεται να καθοδηγεί την εφαρμογή του σχεδίου και κάνει συνεχείς αξιολογήσεις με βάση τα ρίσκα και τα επιστημονικά δεδομένα.

Οι κοινές συστάσεις που διατυπώθηκαν από τη συμμαχία European Tourism Manifesto κοινοποιήθηκαν στις κυβερνήσεις της ΕΕ πριν από την τηλεδιάσκεψη των Ευρωπαίων ηγετών και ενόψει της έκτακτης συνάντησης των Υπουργών Τουρισμού την 1η Μαρτίου.

Επιγραμματικά οι συστάσεις προς τα κράτη μέλη της ΕΕ, που αντανακλούν με ακρίβεια όσα διεθνώς προωθεί η ελληνική κυβέρνηση, περιλαμβάνουν:

  • Task Force – Δημιουργία μιας ειδικής ομάδας της ΕΕ (Task Force) για την αποκατάσταση της ελεύθερης κυκλοφορίας των ανθρώπων.
  • Συντονισμό των ταξιδιωτικών περιορισμών – Ένας βελτιωμένος και αποτελεσματικός ευρωπαϊκός συντονισμός των ταξιδιωτικών περιορισμών και απαιτήσεων για να διευκολυνθεί η επανεκκίνηση των ταξιδιών και να επανέλθει η «ορατότητα» τόσο για τους ταξιδιώτες όσο και για τις επιχειρήσεις.
  • Τεστ – Ένα εναρμονισμένο πλαίσιο για τεστ που σχετίζονται με ταξίδια πρέπει να περιλαμβάνει τα ακόλουθα: Τα κράτη μέλη να εξασφαλίζουν προσιτά τεστ σε επαρκείς ποσότητες με αμοιβαία αναγνώριση των αποτελεσμάτων μεταξύ των κρατών μελών.
  • Ψηφιακά Πιστοποιητικά υγείας – Απαιτείται επειγόντως ο συντονισμός των εθνικών πρωτοβουλιών της ΕΕ για να αποφευχθεί η ύπαρξη 27 διαφορετικών πιστοποιητικών που θα καλύπτουν τα τεστ και τους εμβολιασμούς. Ένα διαλειτουργικό ευρωπαϊκό σύστημα που θα επέτρεπε μια γρήγορη και ψηφιακή επαλήθευση του εμβολιασμού και των αποτελεσμάτων των τεστ αλλά και των άνοσων

Ο εμβολιασμός ή τα πιστοποιητικά εμβολιασμού δεν πρέπει να είναι υποχρεωτικά για ταξίδια, αλλά οι εμβολιασμένοι ταξιδιώτες ή εκείνοι με αποδεδειγμένη ανοσία πρέπει να εξαιρούνται από απαγορεύσεις εισόδου, δοκιμές και περιορισμούς καραντίνας.

Κατάρρευση επιβατικής κίνησης

Εντωμεταξύ, νέα στοιχεία από τo Airports Counsil International-EUROPE, που αντιπροσωπεύει περισσότερα από 500 αεροδρόμια σε 46 ευρωπαϊκές χώρες, καταδεικνύουν την έκταση του πλήγματος από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς και κυρίως την γενική οδηγία για απαγόρευση όλων των μη απαραίτητων διεθνών ταξιδιών τόσο εντός της ΕΕ όσο και εξωτερικά, όπως και από / προς το Ηνωμένο Βασίλειο:

Τις δύο πρώτες εβδομάδες του Φεβρουαρίου, η μείωση της κίνησης των επιβατών στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια (ΕΕ / ΕΟΧ / Ελβετία / ΗΒ) ανέρχεται σε -89% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2020 με τα αεροδρόμια στο Ηνωμένο Βασίλειο (-92%), Γερμανία (-90%) και Benelux (-90%) να αναφέρουν τις πιο έντονες μειώσεις.

Αντίθετα, αεροδρόμια στην υπόλοιπη Ευρώπη έχουν δει την κίνηση των επιβατών τους οριακά καλύτερη με την πτώση στις αρχές Ιανουαρίου στο 60% και στο -55% τις πρώτες δύο εβδομάδες του Φεβρουαρίου. Ο συνολικός όγκος επιβατών στο ευρύτερο ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων πάντως μειώθηκε από -70% πέρυσι σε -83% στα μέσα Φεβρουαρίου. Από τις 14 Φεβρουαρίου, τα αεροδρόμια της Ευρώπης είχαν ήδη χάσει 182 εκατομμύρια επιβάτες από την αρχή του έτους.

Μαζί με την πτώση της επιβατικής κίνησης, ο Φεβρουάριος βλέπει επίσης μια συνεχιζόμενη μείωση των αεροπορικών συνδέσεων: Ο αριθμός των αεροπορικών διαδρομών που χάθηκαν από και προς και εντός Ευρώπης αυξήθηκε περαιτέρω σε 6.914 αυτόν τον μήνα από 6.663 τον Ιανουάριο και 6.001 τον περασμένο Νοέμβριο.

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ – moneyreview.gr