ΕΛΛΑΔΑ

Μια εφαρμογή βοηθάει ΑμεΑ σε ελληνικά νησιά

Μια εφαρμογή βοηθάει ΑμεΑ σε ελληνικά νησιά

Η ομάδα της «Άγονης Γόνιμης Γραμμής» κάνει επιτόπια έρευνα, συγκεντρώνει τις απαιτούμενες πληροφορίες προσβασιμότητας και τις εντάσσει στην πλατφόρμα «Extra Milers»

ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΔΩ

Οι περιπέτειες και οι ανατροπές στη διάρκεια των διακοπών είναι συνήθεις, πολύ περισσότερο όταν ο ταξιδιώτης αντιμετωπίζει κινητικές δυσκολίες ή έχει πρόβλημα όρασης. Πλοία χωρίς πρόβλεψη για θέσεις ή τουαλέτες AμεA, παραλίες δυσπρόσιτες, ξενοδοχεία με σκάλες μπορούν να μετατρέψουν τις ημέρες της καλοκαιρινής χαλάρωσης ενός ατόμου με αναπηρία σε καθημερινό γολγοθά.

«Στη διάρκεια της παραμονής μου στα νησιά, σπάνια συναντούσα ανθρώπους με αμαξίδια και η εξήγηση γι’ αυτό βρισκόταν μπροστά στα μάτια μας: δεν υπήρχε σχεδόν καμία υποδομή», αναφέρει στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ο κ. Στέφανος Νόλλας, πρόεδρος της οργάνωσης «Αγονη Γραμμή Γόνιμη».

Ο ίδιος, έχοντας «οργώσει» τα τελευταία 12 χρόνια το Αιγαίο μέσω των προγραμμάτων της οργάνωσης, αποφάσισε στη διάρκεια της πανδημίας να δώσει σάρκα και οστά σε μια καινοτόμο ιδέα: τη δημιουργία μιας πλατφόρμας και μιας εφαρμογής με οδηγίες και πληροφορίες προσβασιμότητας για τα ελληνικά νησιά.

Την ιδέα αγκάλιασε εξαρχής η Microsoft Ελλάς, που αποτελεί τον ιδρυτικό χορηγό του «Extra Milers». Η ομάδα καταγραφής της «Αγονης Γόνιμης Γραμμής» κάνει επιτόπια έρευνα, σε συνεργασία με δήμους και τοπικές κοινωνίες, συγκεντρώνοντας τις απαιτούμενες πληροφορίες, τις οποίες εντάσσει στην πλατφόρμα η ομάδα της εταιρείας τεχνολογίας ATCOM.

Το πράσινο φως για τον εμπλουτισμό της εφαρμογής δίνουν, ωστόσο, τα μέλη της «ΛΑΡΑ – Ελληνική Σχολή Σκύλων-Οδηγών Τυφλών» και του «ΠΕΡΠΑΤΩ – Σύλλογος Ατόμων με Κινητικά Προβλήματα και Φίλων», που έχουν αναλάβει τον ρόλο του επιστημονικού συνεργάτη. Την τελευταία, δηλαδή, κουβέντα έχουν οι εν δυνάμει ωφελούμενοι, οι οποίοι ελέγχουν αν οι τοποθεσίες που δηλώνονται είναι όντως κατάλληλες για ΑμεΑ.

Το «Extra Milers», που τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού, τέθηκε πιλοτικά σε εφαρμογή το καλοκαίρι του 2020 σε τρία νησιά, τα οποία συν τω χρόνω έγιναν οκτώ: Σύρος, Μύκονος, Κουφονήσια, Πάτμος, Χίος, Ρόδος, Σκιάθος και Λευκάδα. Οι χρήστες που το έχουν «κατεβάσει» είναι περίπου 1.000. Οι πληροφορίες, που δίνονται σε τέσσερις γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά), αφορούν χώρους ψυχαγωγίας, παραλίες, μουσεία, ξενοδοχεία, εστίαση και λιμάνια.

«Μας έχουν προσεγγίσει σύλλογοι ΑμεΑ, αλλά και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, για να εντάξουμε στο δίκτυο την Κύθνο, τη Σαντορίνη και την Αλόννησο, ενώ συζητάμε μια ανάλογη χαρτογράφηση του Πειραιά, προκειμένου, μεταξύ άλλων, να υπάρχουν σαφείς οδηγίες για την πρόσβαση στο λιμάνι», εξηγεί ο κ. Νόλλας. Φιλοδοξία του είναι «να εξασφαλίσουμε σε όλους το ισότιμο δικαίωμα στον τουρισμό και στην απόλαυση των μοναδικών ομορφιών των ελληνικών νησιών». Σύμφωνα με τον ίδιο, «η δημοσιοποίηση των νησιών που είναι φιλικά προς ανθρώπους με αναπηρία ασκεί μια έμμεση πίεση προς όσα δεν είναι, ώστε να βελτιώσουν τις υποδομές τους».

Το όφελος θα είναι πολλαπλό, τόσο για ντόπιους και επισκέπτες με μόνιμη ή προσωρινή αναπηρία, όσο και για την τοπική κοινωνία και οικονομία. «Η Ελλάδα, που προσελκύει τόσους ταξιδιώτες από όλον τον κόσμο, δεν επιτρέπεται να μην είναι προσβάσιμη», καταλήγει ο κ. Νόλλας, ο οποίος μαζί με την ομάδα του έχει βραβευθεί για το project από τα Tourism Awards και τα Hellenic Responsible Business Awards.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρευνα για την αναπηρία στην Ελλάδα: Προκατάληψη, συμπόνια και αδιαφορία

Ιωάννα Φωτιάδη – kathimerini.gr