ΕΛΛΑΔΑ

Κώστας Καραμανλής: «Ναι» στα αρχαία, «ναι» στο μετρό Θεσσαλονίκης

«Ναι στα αρχαία, ναι στο μετρό της Θεσσαλονίκης, όχι στους μύθους και τα εγκαίνια των μουσαμάδων» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Ναι στα αρχαία, ναι στο μετρό της Θεσσαλονίκης, όχι στους μύθους και τα εγκαίνια των μουσαμάδων» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Real FM».

Ο υπουργός απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις για το μετρό Θεσσαλονίκης έκανε λόγο για «σπέκουλα από τον ΣΥΡΙΖΑ και ορισμένους αρχαιολόγους», τονίζοντας ότι θα «πρέπει να σταματήσει». «Να αποδραματοποιήσουμε το κλίμα και επιτέλους, εμείς οι πολιτικοί, να πάμε ένα βήμα παρακάτω και να ακούσουμε τους ειδικούς», είπε χαρακτηριστικά.

Όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης, αυτή τη στιγμή, κυριαρχεί ένας μύθος, ότι δήθεν το μετρό της Θεσσαλονίκης θα ήταν έτοιμο το 2020 ή το 2021. «Αυτό δεν ισχύει, γιατί ο ίδιος ο διευθύνοντας σύμβουλος της «Αττικό Μετρό» επί ΣΥΡΙΖΑ έχει δηλώσει ότι με τη λύση του ΣΥΡΙΖΑ, το μετρό δεν θα ήταν έτοιμο ούτε το 2024», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.

«Εμείς πρέπει να σκεφθούμε με πρακτικούς τρόπους τι να κάνουμε. Θέλουμε και τα αρχαία να αναδείξουμε και να έχουμε ένα μετρό λειτουργικό. Ένα έργο το οποίο θα είναι ενιαίο και θα λειτουργήσει στις αρχές του 2023», είπε και εξήγησε ότι προκρίνεται η λύση του 2014, δηλαδή να αποσπαστούν τα αρχαία και να επανατοποθετηθούν στον σταθμό Βενιζέλου, όπως έγινε στην Αθήνα, αλλά και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης.

«Με αυτόν τον τρόπο το κόστος μειώνεται αισθητά, αφού με τη λύση που είχε επιλέξει ο ΣΥΡΙΖΑ, θα εκτοξευόταν. Με μια μετριοπαθή εκτίμηση, το έργο θα στοίχιζε τουλάχιστον 25-30 εκατομμύρια παραπάνω», κατέληξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Χαρίτσης: Γιατί η κυβέρνηση επιλέγει την καθυστέρηση του έργου;

Αναφορά στο ζήτημα του μετρό Θεσσαλονίκης έκανε και ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης, ζητώντας από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα «να αφήσει τα ευφυολογήματα και να απαντήσει σε τρία συγκεκριμένα ερωτήματα».

Συγκεκριμένα, ο κ. Χαρίτσης, απαντώντας στις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου, θέτει τα εξής ερωτήματα:

«Γιατί ο κύριος Μητσοτάκης επιλέγει την καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του έργου τού μετρό στη Θεσσαλονίκη τη στιγμή που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε επιτύχει την επίσπευση του έργου τρεις φορές πιο γρήγορα από ότι μέχρι το 2014 και είχε με σαφήνεια ορίσει την έναρξη λειτουργίας στα τέλη του 2020;

Ποιο θα είναι το επιπλέον κόστος για το ελληνικό Δημόσιο από τον νέο σχεδιασμό;

Ποιο θα είναι το όφελος του νέου εθνικού εργολάβου από τις καθυστερήσεις που με πρωτοφανή τρόπο προανήγγειλε ο κύριος Μητσοτάκης από τη ΔΕΘ δίνοντας νομικό πάτημα για επιπλέον αξιώσεις του αναδόχου;».

Όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, «οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης έχουν κάθε καλό λόγο να ανησυχούν και προσθέτει: « Η σχέση του κυρίου Μητσοτάκη με τα αρχαία είναι κατάστικτη από γκάφες όπως δείχνει και η πρόσφατη ιστορία με τα γλυπτά της μετώπης του Παρθενώνα. Ενώ και η σχέση του κυρίου Μητσοτάκη με τα δημόσια έργα υποδομής αποβαίνει προς όφελος των μεγάλων εργολάβων με όλες τις αναγκαίες καθυστερήσεις και επιβαρύνσεις για το δημόσιο ταμείο που συνεπάγεται αυτό».

Πέτσας: Ο Τσίπρας γνωρίζει καλά τις λέξεις «εργολάβος» και «διαπλοκή»

«Ο κ. Τσίπρας γνωρίζει καλά τις λέξεις «εργολάβος» και «διαπλοκή». Τις χρησιμοποιεί μάλιστα όταν μιλάει για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ ο ίδιος, παρά τη γνώση του στο θέμα δεν εγκαινίασε τίποτα άλλο από «μουσαμάδες»…», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στ. Πέτσας σχολιάζοντας τις δηλώσεις του κ. Τσίπρα στη Θεσσαλονίκη.

Ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ πρόσθεσε πως «του θυμίζουμε την πρόσφατη κοινή δήλωση όλων των φορέων της πόλης, που καταλήγει ως εξής: «Η ενδεδειγμένη, ταχύτερη και οικονομικότερη λύση για την ολοκλήρωση του έργου και την ανάδειξη των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου είναι να ακολουθηθεί η μέθοδος της απόσπασης, εκσκαφής και επανατοποθέτησής τους, όπως έγινε και στον γειτονικό σταθμό της Αγίας Σοφίας»».

«Σε αυτό το πλαίσιο ο πρωθυπουργός τόνισε στη ΔΕΘ ότι η πρόταση της κυβέρνησης διασφαλίζει την προστασία των αρχαιοτήτων, ότι δεν θα εκτοξευθεί το κόστος και ότι το έργο θα ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό. Έτσι ώστε, επιτέλους, οι Θεσσαλονικείς να έχουν «και Μετρό και αρχαία»» κατέληξε ο κ. Πέτσας.