Εικόνες, αλλά και οι ιστορίες των ανθρώπων και των καταστάσεων που απεικονίζονται, από την εμπόλεμη ζώνη στον Λίβανο το 1976, μέχρι την κρίση στη Ρουάντα το 1994, τον πόλεμο στη Συρία το 2011, τον μεγάλο σεισμό στην Αϊτή το 2010, τη μάχη κατά του Έμπολα στην Αφρική και την πανδημία COVID-19 σε όλο τον κόσμο, περιλαμβάνει η έκθεση «Μαρτυρίες-Βλέμματα», η οποία έρχεται στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης.
Μέσα από μια επιλογή φωτογραφιών από τα αρχεία του παγκόσμιου φωτογραφικού οργανισμού Magnum Photos, οι οποίες τεκμηριώνουν τις κύριες ανθρωπιστικές κρίσεις και τη δράση των Γιατρών Χωρίς Σύνορα, από το 1971 έως σήμερα, αναδεικνύεται η πενηντάχρονη συμπόρευση των δύο οργανισμών σε εμπόλεμες ζώνες, ανθρωπιστικές κρίσεις, φυσικές καταστροφές και καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
«Η φωτογραφία για τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα είναι συνδεδεμένη με τη μαρτυρία, αυτό δηλαδή που βλέπουμε στο πεδίο και συνδέεται με την αρχή της δράσης μας», επισημαίνει ο Γιώργος Μαυρογόνατος, διευθυντής επικοινωνίας και ανεύρεσης πόρων των ΓΧΣ, προσθέτοντας ότι σε πολλές περιπτώσεις η δημοσιοποίηση των φωτογραφιών έπαιξε κομβικό ρόλο για την εξέλιξη της ιστορίας.
«Είναι εντυπωσιακό ότι από το 1971 που ξεκίνησαν οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα είχαν ως σημαντική παράμετρο της δουλειάς που έκαναν την οπτική μαρτυρία», τονίζει ο Ηρακλής Παπαϊωάννου, ο οποίος υπογράφει την επιμέλεια προσαρμογής της έκθεσης για τη Thessaloniki Photobiennale 2021.
Η έκθεση εντάσσεται στο πρόγραμμα της Thessaloniki Photobiennale 2021 του MOMus-Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, πραγματοποιείται με την υποστήριξη του 24ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και φιλοξενείται στον Πρώην Βρεφονηπιακό Σταθμό, Προβλήτα Α’, λιμάνι Θεσσαλονίκης, από τις 27 Ιανουαρίου έως τις 20 Μαρτίου 2022.
Μέρες και ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Κυριακή 12:00-20:00.
Φωτογράφοι: Abbas (IR), Enri Canaj (AL), Raymond Depardon (FR), Thomas Dworzak (DE), Stuart Franklin (UK), Hiroji Kubota (JP), Yael Martinez (MX), Lorenzo Meloni (IT), Paolo Pellegrin (IT), Gilles Peress (FR), Chris Steele-Perkins (UK), Cristina Garcia Rodero (ES), Moises Saman (ES/US), Jerome Sessini (FR), Newsha Tavakolian (IR)
Τη δεκαετία του ’80 εκτοξεύθηκε δικαίως η φήμη της, έγινε ένα από τα πιο καυτά ονόματα του Χόλιγουντ και κέρδισε τρεις προτάσεις για το Όσκαρ. Η Ντέμπρα Γουίνγκερ, πριν από 50 χρόνια, σε μια εποχή, […]
Διαβάστηκε από γενιές επί γενεών αναγνωστών και δεν έχει πάψει να διαβάζεται μέχρι και σήμερα. Ανέβηκε στο θέατρο το 1959 διασκευασμένο από τον Ιάκωβο Καμπανέλλη και έγινε μεγάλη επιτυχία. Προκάλεσε πολλές συζητήσεις στον καιρό του […]
Η ταινία Un Simple Accident, σε σκηνοθεσία του Ιρανού δημιουργού Τζαφάρ Παναχί, παλιού αγαπημένου του φεστιβάλ των Καννών, απέσπασε το Χρυσό Φοίνικα. Η βράβευση επισφράγισε έναν διαγωνισμό που θεωρήθηκε από πολλούς ως ο πιο έντονος […]
Ταυτότητες από ραφές Η χορογράφος και χορεύτρια Μαριάννα Καβαλλιεράτου ισορροπεί σε ψηλοτάκουνες γόβες, κάνει άχαρα βήματα με βατραχοπέδιλα, δοκιμάζει καουμπόικες μπότες, δένει σφιχτά τις κορδέλες γύρω από τους αστραγάλους της πριν σηκωθεί σε πουέντ, φοράει […]
Τη δεκαετία του ’80 εκτοξεύθηκε δικαίως η φήμη της, έγινε ένα από τα πιο καυτά ονόματα του Χόλιγουντ και κέρδισε τρεις προτάσεις για το Όσκαρ. Η Ντέμπρα Γουίνγκερ, πριν από 50 χρόνια, σε μια εποχή, […]
Διαβάστηκε από γενιές επί γενεών αναγνωστών και δεν έχει πάψει να διαβάζεται μέχρι και σήμερα. Ανέβηκε στο θέατρο το 1959 διασκευασμένο από τον Ιάκωβο Καμπανέλλη και έγινε μεγάλη επιτυχία. Προκάλεσε πολλές συζητήσεις στον καιρό του […]
Η ταινία Un Simple Accident, σε σκηνοθεσία του Ιρανού δημιουργού Τζαφάρ Παναχί, παλιού αγαπημένου του φεστιβάλ των Καννών, απέσπασε το Χρυσό Φοίνικα. Η βράβευση επισφράγισε έναν διαγωνισμό που θεωρήθηκε από πολλούς ως ο πιο έντονος […]
Ταυτότητες από ραφές Η χορογράφος και χορεύτρια Μαριάννα Καβαλλιεράτου ισορροπεί σε ψηλοτάκουνες γόβες, κάνει άχαρα βήματα με βατραχοπέδιλα, δοκιμάζει καουμπόικες μπότες, δένει σφιχτά τις κορδέλες γύρω από τους αστραγάλους της πριν σηκωθεί σε πουέντ, φοράει […]
Τη δεκαετία του ’80 εκτοξεύθηκε δικαίως η φήμη της, έγινε ένα από τα πιο καυτά ονόματα του Χόλιγουντ και κέρδισε τρεις προτάσεις για το Όσκαρ. Η Ντέμπρα Γουίνγκερ, πριν από 50 χρόνια, σε μια εποχή, […]
Διαβάστηκε από γενιές επί γενεών αναγνωστών και δεν έχει πάψει να διαβάζεται μέχρι και σήμερα. Ανέβηκε στο θέατρο το 1959 διασκευασμένο από τον Ιάκωβο Καμπανέλλη και έγινε μεγάλη επιτυχία. Προκάλεσε πολλές συζητήσεις στον καιρό του […]