ΚΟΣΜΟΣ

Απομακρύνονται από την τηλεόραση οι νεότερες ηλικίες

Απομακρύνονται από την τηλεόραση οι νεότερες ηλικίες

Πριν από μερικά χρόνια, εάν κάποιοι μας έλεγαν πως θα έρθει η εποχή που οι άνθρωποι θα γυρίσουν την πλάτη στην τηλεόραση, ίσως να μην τους πιστεύαμε.

Έφθασε όμως η στιγμή που πάμπολλοι, και ειδικά νεότερων ηλικιών, απομακρύνονται από αυτή την οθόνη για να επιλέξουν κάποιες άλλες στα κινητά, στους Η/Y και στα τάμπλετ. «Η τηλεόραση θα πεθάνει μαζί με το κοινό της», υποστηρίζει ο Φρεντερίκ Καβαντζά, συνιδρυτής της γαλλικής εταιρείας Sysk, που δραστηριοποιείται στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού. «Οι άνθρωποι της νέας γενιάς εξελίχθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε από παθητικοί θεατές τηλεόρασης να γίνουν ενεργοί χρήστες διαδραστικών μέσων. Έχουν στραφεί από τις τηλεοπτικές οθόνες σε αυτές των κινητών τηλεφώνων», υποστηρίζει ο κ. Καβαντζά, αφήνοντας ένα ενδεχόμενο αυτή η πρόβλεψή του για τον θάνατο της τηλεόρασης να μην επαληθευτεί, αν οι τηλεοπτικοί σταθμοί βρουν τρόπο να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες και τάσεις.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, τα συμβατικά τηλεοπτικά κανάλια παρακολουθούν οι μεγαλύτερης ηλικίας άνθρωποι, ενώ οι μεσήλικοι έχουν ήδη στραφεί στις πλατφόρμες ζωντανής ροής περιεχομένου, όπως το Netflix. Ο αριθμός των τηλεθεατών ηλικίας κάτω των 35 ετών μειώνεται με πολύ ταχύ ρυθμό από τη δεκαετία του 2010 και μετά. Η μείωση αναμένεται να συνεχιστεί όσο αναπτύσσονται και εξελίσσονται οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, οι πλατφόρμες βιντεοπαιχνιδιών και κυρίως οι νέοι εικονικοί κόσμοι, όπως το «μετα-σύμπαν».

Η αμερικανική εταιρεία Dubit, που αναπτύσσει παιχνίδια για το «μετα-σύμπαν» και πραγματοποιεί έρευνες οι οποίες σχετίζονται με τα μίντια, αναφέρει ότι το 50% των παιδιών ηλικίας 9-12 ετών εισέρχεται συχνά στη δημοφιλή για αυτές τις ηλικίες πλατφόρμα Roblox, όπου επικοινωνούν με τους φίλους τους, παίζουν παιχνίδια ή παρακολουθούν συναυλίες κ.ά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μια συναυλία του διάσημου ράπερ Lil Nas X, που διατέθηκε αποκλειστικά για τους χρήστες του Roblox, είχε 33 εκατομμύρια θεατές, αριθμός τριπλάσιος από τον αριθμό των θεατών που παρακολούθησαν τον ίδιο καλλιτέχνη πριν από λίγες μέρες στα μουσικά βραβεία Γκράμι που προβλήθηκαν από την τηλεόραση.

Οι αναλυτές αναφέρουν ότι, σε αντίθεση με τις εφημερίδες και τα περιοδικά, η τηλεόραση δεν έχει βιώσει σε σημαντικό βαθμό την επέλαση των νέων ψηφιακών μέσων επειδή τα διαφημιστικά της έσοδα δεν μειώθηκαν σημαντικά. Ετσι, η τηλεοπτική βιομηχανία δεν έχει ακόμη ξεκινήσει να κάνει βήματα προσαρμογής στις νέες τάσεις. «Αν θέλουμε να συνεχίσουμε να υπάρχουμε, πρέπει να τοποθετηθούμε μέσα σε όλες τις νέες μορφές μέσων», αναφέρει η Κατί Μπρεμέ, διευθύντρια Καινοτομίας στον κρατικό τηλεοπτικό σταθμό της Γαλλίας France TV, ο οποίος έχει ξεκινήσει να πειραματίζεται με τη χρήση συστημάτων επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας σε τηλεοπτικά προϊόντα, αρχής γενομένης με τους αθλητικούς αγώνες.

Πηγή: kathimerini.gr